Conform datelor DET, piețele din proximitate GCC și MENA au reprezentat împreună 26% din totalul turiștilor din Dubai în perioada ianuarie – iunie 2025, cu 1,51 milioane (15%) și, respectiv, 1,12 milioane (11%) de sosiri. Europa Occidentală a fost cea mai mare piață de proveniență pentru Dubai, cu 2,12 milioane de turiști (22%), urmată de CSI și Europa de Est cu 1,52 milioane (15%), Asia de Sud – 1,44 milioane (15%), Asia de Nord-Est și Asia de Sud-Est – 894.000 (9%), Americi – 689.000 (7%), Africa – 404.000 (4%) și Australasia – 176.000 (2%).
Issam Kazim, Director General Executiv al Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), parte a DET, a declarat: „Performanța turistică a Dubaiului reflectă puterea parteneriatelor dintre sectorul public și cel privat și forța comunității, care au fost esențiale în promovarea ofertei turistice a Dubaiului la nivel global. Dubaiul a devenit și mai accesibil, beneficiind de o infrastructură solidă și de un mediu de afaceri prietenos, care stimulează colaborarea, iar un calendar bogat de evenimente de agrement, comerciale și MICE pe tot parcursul anului a diversificat suplimentar baza de turiști a orașului și a generat un impact economic semnificativ.”
Industria ospitalității
Cu oferte unice, siguranță și conectivitate, Dubaiul și-a menținut statutul de destinație preferată de călătorie. În primele șase luni din 2025, orașul și-a extins capacitatea hotelieră prin deschiderea de noi unități în toate segmentele. Din ianuarie până în iunie 2025, rata medie de ocupare a hotelurilor din Dubai a fost de 80,6%, în creștere față de 78,7% în aceeași perioadă din 2024. Numărul de camere ocupate peste noapte a crescut cu 4%, ajungând la 22,24 milioane la finalul primului semestru din 2025, comparativ cu 21,35 milioane în prima jumătate a anului 2024, cu o durată medie a sejurului de 3,71 nopți.
Visit Dubai a lansat o serie de campanii în prima jumătate a anului 2025. Aceste campanii dinamice de marketing global continuă să fie un factor-cheie în atragerea turiștilor prin promovarea Dubaiului către noi segmente de public internaționale.
Pentru a îmbunătăți și mai mult experiența turiștilor și pentru a spori atractivitatea globală a orașului, DET a semnat parteneriate strategice în prima jumătate a anului cu companii hoteliere precum Marriott International, Hyatt și Premier Inn. Portofoliul de cazare al Dubaiului va continua să crească prin deschiderea unor locații de renume, precum Mandarin Oriental Downtown, Dubai; ZUHHA Island în The World Islands; și Ciel Dubai Marina, Vignette Collection, care va fi cel mai înalt turn hotelier din lume.
Recunoaștere globală și evenimente comerciale
Dubaiul a primit numeroase distincții internaționale în prima jumătate a anului 2025. Confirmând angajamentul orașului pentru turismul accesibil, unul dintre momentele importante ale anului a fost în aprilie, când Dubai a fost recunoscut drept prima „Certified Autism Destination™” din emisfera estică. În ceea ce privește recunoașterea turistică globală, Dubai continuă să obțină clasări de top în categoria „best of the best” din cadrul premiilor Tripadvisor Travelers’ Choice 2025, iar într-un studiu realizat de compania de asigurări de călătorie InsureMyTrip, a fost desemnat cel mai bun oraș din lume pentru femeile care călătoresc singure, obținând cele mai mari scoruri dintre cele 62 de orașe analizate la categoriile „feeling safe” și „feeling safe walking alone at night”.
Gastronomie
Gastronomia rămâne un element central de atracție pentru turiștii internaționali și pentru investițiile în Dubai, scena culinară diversificată a orașului fiind constant recunoscută la nivel global. A patra ediție a Ghidului MICHELIN Dubai a fost lansată în mai și a inclus un total de 119 restaurante din 35 de bucătării, incluzând primele restaurante din oraș cu trei stele: FZN by Björn Frantzén și Trèsind Studio.