Marți, Plenul Camerei Deputaților a aprobat cu o majoritate de 185 de voturi pentru și 89 de voturi împotrivă un proiect de lege care aduce modificări în legea cadru a salarizării. Aceste modificări prevăd că autoritățile administrației publice locale din mediul rural au posibilitatea să includă în bugetul local sume destinate acoperirii cheltuielilor de decontare a navetei funcționarilor publici și a personalului contractual din aparatul de specialitate al primarului.
Funcționarii publici își vor putea deconta transportul
Conform prevederilor legii, se adaugă un nou articol, articolul 11′, după articolul 11 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu următorul conținut:
„Art.11′. – (1) Pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul familiei ocupaţionale ‘Administraţie’ din aparatul de specialitate al primarilor comunelor și al instituţiilor şi serviciilor publice de interes local, înființate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea consiliilor locale din comune, posibilitatea decontării contravalorii cheltuielilor de transport între localitatea de domiciliu/reşedinţă şi localitatea unde se află locul de muncă al acestora, se stabileşte prin hotărâre a consiliului local.
(2) Stabilirea contravalorii cheltuielilor de transport prevăzute la alin.(1) se realizează de către ordonatorul de credite, cu încadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
(3) Modalitatea de decontare a cheltuielilor de transport, potrivit prevederilor alin.(1), se stabileşte prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației”.
Când intră legea în vigoare?
Legea intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2024, conform proiectului adoptat.
Camera Deputaților este for decizional și proiectul de lege merge spre promulgare la șeful statului.