Afacerile desfășurate de Gruia Stoica prin intermediul Rolling Stock nu sunt tocmai conforme cu practicile obișnuite. În cei 17 ani de existență a companiei mixte Rolling Stock, patronul Grup Feroviar Român, Gruia Stoica, a beneficiat de un ajutor de stat mascat în valoare de peste 850 de milioane de euro. În contrast, CFR Marfă este presată să restituie un ajutor de stat de doar 200 de milioane de euro primit în cadrul tentativei de privatizare eșuată din 2013.
ANAF a cerut operatorului feroviar național CFR Marfă să-și vândă vagoanele, locomotivele și alte active la licitație pentru a înapoia ceea ce se consideră a fi un ajutor de stat necuvenit, posibil ilegal. În timp ce acest proces are loc, patronul GFR, Gruia Stoica, continuă să primească un ajutor de stat mascat, iar valoarea acestuia crește în fiecare zi.
La înființarea sa în 2007, scopul declarat al Rolling Stock Company (RSCO) era de a repara vagoanele și locomotivele CFR Marfă pentru a le folosi în transporturi feroviare internaționale. Cu toate acestea, acest scop nu a fost respectat în mod constant, iar materialul rulant al RSCO a fost utilizat predominant în transporturile interne pe rețeaua CFR SA. De-a lungul timpului, Gruia Stoica a preluat controlul complet al conducerii executive a societății mixte, iar reprezentanții CFR Marfă au pierdut practic orice influență.
Vagoanele și locomotivele sunt închiriate către GFR la tarife mult sub valoarea de piață. De exemplu, un vagon este închiriat cu 8 euro pe zi, în timp ce prețul de piață este în medie de 25 de euro pe zi, rezultând o diferență semnificativă de 17 euro pe zi. Similar, locomotivele sunt închiriate la tarife mult sub prețurile de pe piața liberă.
Aceste practici au condus la beneficii semnificative pentru Gruia Stoica și Grupul Feroviar Român, în timp ce CFR Marfă înregistrează pierderi. În ciuda afirmațiilor lui Gruia Stoica că RSCO aduce profit societății CFR Marfă, în realitate, acest profit este redirecționat către GFR și alte companii din Grupul Grampet.
Conducerea CFR Marfă și sindicatele au semnalat aceste probleme autorităților, inclusiv Consiliului Concurenței, însă nu s-au luat măsuri adecvate. În paralel, CFR Marfă este presată să restituie un ajutor de stat, în timp ce afacerile controversate ale lui Gruia Stoica trec neobservate.
Această situație ar trebui să fie investigată și analizată de autoritățile competente, iar măsurile corective să fie luate pentru a asigura transparența și concurența corectă pe piața feroviară.