Adidas va începe să vândă o parte din pantofii din colaborarea sa cu rapperul Kanye West, cunoscuți sub numele de Yeezy, la sfârșitul lunii mai. Compania intenționează să doneze o parte din încasări organizațiilor care luptă împotriva antisemitismului și rasismului. Această decizie vine după ce Adidas a rupt legăturile cu Kanye West în octombrie, ca urmare a unor comentarii antisemite făcute de artist în interviuri și pe rețelele de socializare.
Adidas, implicată într-un scandal monstru
Adidas se confruntă cu stocuri de pantofi Yeezy în valoare de 1,2 miliarde de euro (1,3 miliarde de dolari). Compania nu a dezvăluit suma exactă care va fi donată, dar a menționat că va fi o sumă semnificativă și va fi direcționată către organizații precum Anti-Defamation League (Liga Anti-Defăimare) și Philonise & Keeta Floyd Institute for Social Change, conduse de fratele lui George Floyd, care își propun să lupte împotriva rasismului sistemic din Statele Unite.
”Credem că aceasta este cea mai bună soluţie, deoarece respectă modelele create şi pantofii produşi, funcţionează pentru oamenii noştri, rezolvă o problemă de inventar şi va avea un impact pozitiv în comunităţile noastre”, a spus CEO-ul Bjoern Gulden.
”Nu există loc în sport sau societate pentru ură de orice fel şi rămânem angajaţi să luptăm împotriva ei”.
Lansarea unora dintre pantofi marchează prima dată când Adidas vinde clienţilor produse Yeezy de la încheierea parteneriatului, în octombrie, o decizie care a declanşat mai multe avertismente de profit, deoarece compania a dezvăluit cât de importantă este linia Yeezy pentru profitabilitatea sa.
Valoarea pantofilor Yeezy pe piața de revânzare a crescut semnificativ de la momentul în care au fost lansați, unele modele ajungând la prețuri de peste dublu față de prețul inițial.
Adidas nu a oferit informații cu privire la intenția de a controla piața de revânzare a pantofilor Yeezy.
Potrivit rapoartelor presei, pentru fiecare vânzare de încălțăminte, Kanye West (Ye) are dreptul la comisioane convenite în prealabil, reprezentând 15% din cifra de afaceri generată de vânzări. Adidas a refuzat să comenteze acest aspect.
Deși există posibilitatea unor noi vânzări ale stocurilor Yeezy, Adidas nu a luat încă decizii în acest sens cu privire la momentul potrivit.
Anunțul nu va avea un impact imediat asupra perspectivei financiare a grupului Adidas pentru anul 2023.
”Într-un moment în care antisemitismul a atins niveluri istorice în SUA şi creşte la nivel global, apreciem modul în care Adidas a transformat o situaţie negativă într-un rezultat foarte pozitiv”, a declarat CEO-ul Ligii Anti-Defaimare, Jonathan Greenblatt.
Adidas are deja o relaţie cu ADL, după ce a donat 1 milion de dolari organizaţiei, în noiembrie.
Institutul Philonise & Keeta Floyd pentru Schimbări Sociale nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii cu privire la donaţia planificată a Adidas. Adidas a invitat alte organizaţii să propună proiecte ”care vizează combaterea discriminării şi urii prin sport”.