Entuziaștii infrastructurii rutiere au distribuit mai multe fotografii cu segmentul 3 al Autostrăzii Moldovei (A7), amplasat între Bacău și Pașcani. Această lucrare este realizată de companiile aparținând lui Dorinel Umbrărescu. Aceste imagini ilustrează viitoarea intersecție cu Autostrada A8, unde va fi ridicat primul nod de tip turbion din România, dotat cu rampe de accelerație de mare viteză.
„Lucrări inițiale de relocare a utilităților pentru viitorul nod A7 – A8 de pe segmentul 3 dintre Bacău și Pașcani”, a comentat un pasionat de infrastructură pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură.
Primul nod turbion din România la intersecția A7 cu A8
În zona Pașcani (segmentul 3), la intersecția Autostrăzii A7 cu Autostrada A8, va fi construit primul nod rutier de tip turbion din România. Această intersecție va dispune de rampe de accelerație de mare viteză și va facilita toate legăturile de trafic între cele două autostrăzi. Potrivit unei declarații făcute în mijlocul lunii februarie 2023 de Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat în Transporturi, în timpul semnării contractelor pentru cele trei segmente ale tronsonului Bacău – Pașcani.
Cel mai impresionant nod rutier va fi situat la intersecția Autostrăzilor A7 și A8, cuprinzând două unități administrative din județul Iași (Pașcani și Stolniceni Prăjescu), aproximativ 7 km de Pașcani, precis la kilometrul 71+374 al Autostrăzii A7. „Nodul rutier dintre Autostrăzile A7 și A8 se remarcă prin geometria sa unică, fiind o structură turbionoidală cu raze ale rampelor de la 400 m la 600 m. Este o intersecție complexă a infrastructurii, o structură artistică singulară de acest fel în România. Acest nod rutier este de tipul ‘A’, având 12 pasaje. Realizarea acestui nod rutier nu va necesita defrișări, iar amplasamentul său este departe de ariile naturale protejate. Acest lucru este confirmat prin Acordul de Mediu obținut pentru acest proiect”, a declarat Gabriel Budescu, Director General Adjunct al CNAIR.
Pentru cele trei segmente, contractele au fost obținute de Asociația SC SA & PE CONSTRUCT SRL – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L.
Aceste segmente sunt după cum urmează:
– Segmentul 1 (30,3 km): Săuceşti (județul Bacău) – Trifeşti (județul Neamț)
– Segmentul 2 (18,99 km): Trifeşti (județul Neamț) – Gherăeşti (județul Neamț)
– Segmentul 3 (28,09 km): Mirceşti (județul Iași)- Paşcani (județul Iași)
Constructorul are obligația să finalizeze următoarele în termen de 30 de luni pentru această autostradă:
– Lungime totală de 77,3 km
– 112 poduri, pasaje, viaducte și structuri casetate
– 9 Noduri rutiere
– 4 (2 pe fiecare sens) Zone de parcare securizate
– 50 Zone de servicii incluzând locuri pentru încărcarea vehiculelor electrice
– 1x Centru de Întreținere și Coordonare
– 140 de hectare de ecrane forestiere antizăpadă
UMB este implicată în construcția a 10 din cele 13 segmente ale Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), acoperind în mod specific întreaga secțiune de la Buzău la Pașcani. Lucrările sunt în desfășurare pentru primele două segmente de la Ploiești la Buzău. Situația pe al treilea segment rămâne incertă.