Turcii de la Nurol și compania românească Precon au depus contestații la licitația pentru proiectarea și execuția lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș, în cadrul Autostrăzii Transilvania (A3). Aceste contestații au fost înregistrate pe 15 septembrie pe portalul Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
La începutul lunii septembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că a fost desemnat un constructor pentru această secțiune de autostradă. Constructorul român Construcții Erbașu S.A. a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș. Contractul prevede o valoare de 884,12 milioane de lei (fără TVA) și un termen de 24 de luni (inclusiv 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe această secțiune. Fondurile pentru acest contract provin din Fonduri Europene Nerambursabile și implică construirea a opt poduri, opt pasaje și trei viaducte.
În iunie 2023, au fost depuse cinci oferte pentru proiectarea și execuția secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș a Autostrăzii Transilvania (A3). Pe lângă Construcții Erbașu S.A., care a câștigat licitația, au mai participat următoarele companii:
1. Asocierea DUNA GROUP INTERNAȚIONAL KFT – DUNA CONSTRUCȚII RO S.R.L. (Ungaria – România).
2. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia).
3. NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia).
4. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 S.A. (România).
Această secțiune de autostradă face parte din contractul inițial pentru construcția Autostrăzii Transilvania, care a fost semnat cu compania americană Bechtel și ulterior reziliat.