În prezent, se desfășoară licitația publică pentru atribuirea execuției lotului 2 din cadrul drumului strategic. Lotul 3 al proiectului a fost deja recepționat, în timp ce lucrările la lotul I urmează să fie reluate în cursul acestui an. Progresul total al proiectului drumului strategic din județul Vaslui este de 72,13%. Până la data de 31 decembrie 2024, plățile efectuate au însumat 192.121.795 lei.
Finanțarea proiectului drumului strategic
Proiectul drumului strategic este finanțat prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, în cadrul Axei prioritare 6 – „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională”, având o valoare totală de 222.001.842 lei, inclusiv TVA. Perioada de implementare a investiției a fost prelungită până la data de 31 decembrie 2026.
Valoarea totală și finanțarea nerambursabilă
Valoarea totală a proiectului se ridică la 289.445.348 lei, din care 219.709.540 lei reprezintă finanțare nerambursabilă.
Stadiul lucrărilor
La finalul anului precedent, proiectarea obiectivului de investiții era finalizată în proporție de 100%. Lucrările executate și decontate sunt următoarele: Lotul 1 – 50,87%; Lotul 2 – 42,80%; Lotul 3 – 100%. Progresul general al proiectului este de 72,13%, iar plățile realizate până la 31 decembrie 2024 au fost de 192.121.795 lei.
Beneficiarul proiectului
Consiliul Județean Vaslui este beneficiarul proiectului „Reabilitare și modernizare Drum strategic județean Bârlad – Laza – Codăești (DJ 245, DJ 245 M, DJ 247, DJ 246)”, implementat în parteneriat cu comunele Zorleni, Băcani, Alexandru-Vlahuță, Poienești, Laza, Bălteni, Ștefan cel Mare, Zăpodeni, Dănești, Codăești și Miclești, care sunt traversate de drumul strategic.
Starea drumurilor județene
Din cele patru drumuri județene care alcătuiesc drumul strategic, unele zone sunt asfaltate, însă multe tronsoane sunt realizate din piatră sau pământ. De exemplu, în comunele Zorleni, Băcani, Alexandru-Vlahuță și Poienești, drumurile județene sunt asfaltate, în timp ce în comunele Laza, Bălteni, Zăpodeni, Ștefan cel Mare, Dănești și Codăești, anumite tronsoane sunt din pietriș sau pământ.