Preocuparea pentru mediu nu este una nouă însă, din fericire în ultimii ani această preocupare a devenit una comună pentru fiecare dintre noi dar și pentru foarte multe companii. Că este vorba de o mișcare de imagine ori că această preocupare provine dintr-o reală conștientizare a efectelor negative ale poluării asupra mediului înconjurător contează mai puțin. Important este că din ce în ce mai multe business-uri fac pași concreți pentru a reduce poluarea.
Despre acești pași concreți ne propunem să vorbim în acest articol mai exact despre ce poți face și tu, ca mic deținător de IMM sau ca patron al unui SRL, pentru a reduce impactul negativ al afacerii tale asupra mediului înconjurător.
O să spui că tu deja strângi gunoiul selectiv și îl reciclezi. Află însă că poți face mai mult fără că acest lucru să presupună o cheltuială suplimentară pentru firma ta. Urmând măcar câteva dintre recomandările noastre, impactul tău și al altora ca tine, se va simți la începutul ciclului și nu la finalul lui (așa cum este cazul atunci când selectezi și reciclezi). Cu alte cuvinte vei reuși să previi poluarea, în loc să te lupți efectele ei.
Poți începe cu produsele de papetărie și birotică de care compania ta oricum are nevoie. Concret, în loc să cumperi pixuri de plastic obișnuite, sau dosare de plastic pentru documentele din firma poți alege să folosești pixuri sau dosare din plastic reciclat.
Alte articole de papetărie pe care le poți înlocui cu ușurință sunt hârtia, dosare de carton și bibliorafturile. Alege să folosești hârtie reciclată de imprimantă sau dosare și bibliorafturi din carton reciclat, cumpără markere de whiteboard sau flipchart cu rezervor ce poate fi reumplut, pe scurt apelează la produse de birotică și papetărie eco, așa cum sunt cele pe care le poți găsi la aici.
Cât de mare este impactul folosirii unui top de hârtie reciclată, de exemplu? Ei bine, este chiar foarte mare! Cu cât consumul de hârtie reciclată este mai mare în detrimentul utilizării hârtiei obținută din pulpa de copaci, cu atât nivelul poluării va scădea mai mult. Am luat exemplul hârtiei pentru că una dintre cele mai poluante industrii este industria producătoare de hârtie din pulpă de lemn iar reciclarea hârtiei este cu 70% mai puțin poluantă. În plus, hârtia ajunsă la groapa de gunoi este extrem de nocivă pentru mediu pentru că, în timpul descompunerii, hârtia devine o sursă majoră de metan, un gaz toxic cu efecte negative mult mai nocive decât dioxidul de carbon, lucru ușor de îțeles dacă ne gândim că hârtia reprezintă 16% din deșeurile aruncate la groapa de gunoi. Alt argument în favoarea utilizării hârtiei reciclate este acela că pentru o tonă de hârtie este nevoie de tăierea a 17 copaci, echivalentul a 0,4 hectare de pădure.
Ce ai mai putea să faci pentru a minimiza impactul tău negativ și a mări impactul tău pozitiv asupra mediului, este să te implici, împreună cu angajații firmei tale, în acțiuni și campanii de tot felul ce au ca scop protejarea mediului. Fie că le organizezi chiar tu, fie că participi la acțiuni organizate de diferite organizații, aceste campanii au un dublu rol, unul dintre ele cu impact direct asupra companiei tale. În primul rând, prin plantarea de copaci sau strangerea gunoaielor aruncate în păduri, vei contribui în mod direct la reducerea nivelului de poluare. Mai apoi, nu uita că în general, aceste campanii de conștientizare și combatere a efectelor poluării asupra mediului, sunt în general extrem de bine mediatizate, tocmai pentru a atrage atenția. Compania ta, prin participarea la astfel de evenimente, poate profita de aceste campanii de imagine, făcându-se cunoscută. Dacă business-ul tău are un website, poți crea o pagină specială în care să publici acțiunile concrete pe care le iei sau campaniile la care compania ta participat.
În sfârșit, inspiră-te de la alte companii că de exemplu Austral și vezi ce alte lucruri poți face.
Știm că nu se face primăvară cu o floare, dar cu cât sunt mai multe firmele care vor face pași concreți în această direcție, cu atât impactul pozitiv asupra mediului va fi mai mare.
Sursa foto: pexels.com