Comisia Europeană a informat Google despre opinia preliminară conform căreia gigantul tehnologic a încălcat reglementările antitrust UE prin distorsionarea concurenței în industria publicității online. Comisia susține că Google favorizează propriul său afișaj publicitar în detrimentul rivalilor care furnizează servicii de publicitate și editorilor online. Astfel, opinia preliminară a Comisiei este că rezolvarea problemelor de concurență poate fi obținută prin vânzarea unei părți din serviciile Google. Comisarul european pentru Concurență, Margrethe Vestager, a subliniat că Google deține o poziție extrem de puternică pe piața publicității online, având o prezență în toate etapele lanțului de aprovizionare adtech.
Google îneacă concurența!
Practicile Google, dacă se confirmă, sunt considerate ilegale conform reglementărilor UE privind concurența. În septembrie, Tribunalul General al Uniunii Europene a confirmat în mare parte decizia Comisiei Europene privind abuzul de poziție dominantă practicat de Google, însă a redus amenda cu 5%. Google a pierdut astfel recursul împotriva amenzii de 2,42 miliarde de euro impusă în 2017 pentru favorizarea propriului serviciu de comparație a prețurilor în dauna rivalilor europeni.
Această decizie reprezintă o victorie importantă pentru comisarul european Margrethe Vestager și consolidează eforturile de asigurare a concurenței corecte și protejarea mediului de afaceri digital. În ultimul deceniu, Comisia Europeană a aplicat amenzi în valoare totală de 8,25 miliarde de euro Google, ca urmare a practicilor sale de afaceri care au împiedicat concurența în domeniul cumpărăturilor online, smartphone-urilor Android și publicității online.