Modelele mărcii Dacia au înregistrat vânzări de 522.013 unități în primele 11 luni din 2024, cu Sandero fiind preferatul clienților. Conform raportului Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) privind înmatriculările de autovehicule noi pentru aceeași perioadă a anului 2024, Dacia a comercializat 522.013 mașini, marcând o creștere de 2% față de anul precedent, când au fost înmatriculate în UE, EFTA și Marea Britanie 511.994 vehicule. Cota de piață a mărcii a crescut ușor, de la 4,3% la 4,4%.
Această creștere a fost determinată în principal de vânzările modelului Dacia Sandero. Potrivit firmei de cercetare de piață JATO Dynamics, au fost achiziționate 245.686 exemplare ale acestui model, în creștere cu 14% comparativ cu primele 11 luni din 2023. Sandero, ocupând primul loc în clasamentul european al vânzărilor de autovehicule noi la sfârșitul acestei perioade din 2024, va deveni primul model al Daciei care finalizează un an întreg ca lider absolut pe piața auto europeană.
SUV-ul Duster este al doilea model Dacia preferat de consumatorii europeni. În perioada ianuarie – noiembrie 2024, au fost livrate 157.287 unități acestui model, care, ajungând la a treia generație, înregistrează o creștere de 10% față de aceleași luni din 2023.
Crossover-ul Jogger atrage atenția clienților datorită spațiului interior generos, capacității de a transporta până la șapte persoane și prețului competitiv. Potrivit JATO, europenii au achiziționat 80.578 de unități Jogger în acest an, același număr ca și anul precedent.
Modelul electric Spring, cel mai accesibil de acest tip de vehicul pe piață, a ajuns la 16.938 de unități vândute în Europa, ocupând poziția a patra în clasamentul preferințelor pentru modelele Dacia. Din păcate, fiind fabricat în China, acest model este supus taxelor impuse de Comisia Europeană pentru mașinile electrice asamblate în statul asiatic, ceea ce a determinat creșteri de prețuri pe care Dacia a trebuit să le includă parțial în costul final. În contextul concurenței tot mai acerbe și performante, singurul model electric Dacia a înregistrat o scădere a vânzărilor de 68%.
Logan este al cincilea model Dacia preferat de clienții europeni, cu 14.683 de unități înmatriculate în acest an, în creștere cu 11% față de primele 11 luni ale anului trecut. Este important de menționat că acest model este disponibil doar pe anumite piețe europene.