Isteria Barbie ia cu asalt întreaga lume! Retailerii profită la maxim de succesul superproducției americane și își atrag clienții cu o gamă variată de produse inspirate de celebra păpușă. Cumpărătorii se îngrămădesc să achiziționeze cercei, parfumuri și rochii Barbie, iar marile retaileri fac tot posibilul să scoată câștig maxim din acest trend, conform Reuters.
Chiar dacă inflația a afectat bugetele multora, comercianții nu ratează ocazia de a-i convinge pe cumpărători să investească în articole mai scumpe, pentru a-și crește veniturile. Parteneriatele cu diverse branduri și gama vastă de produse, multe dintre ele destinate adulților, profită de sentimentul de nostalgie generat de Barbie, păpușa cu care mulți au crescut în copilărie.
Grupul american Mattel, proprietarul brandului Barbie, are în vedere relansarea atractivității păpușii prin filmul lansat recent și dorește să o introducă în mintea și inimile noii generații. Astfel, Barbie rămâne la modă și se reinventează pentru a-și păstra locul special în inimile fanilor ei de toate vârstele.
„Nu cred că am văzut atât de mult parteneriate între branduri care să apară de pe urma unui singur film”, spune Jo Ashdown, partener la Mando-Connect, o agenţie care se ocupă de parteneriatul între branduri în cadrul grupului de publicitate WPP.
De exemplu, colecţia Barbie lansată luni de Zara include 17 haine şi accesorii pentru copiii, inclusiv un ghiozdan şi sneakers, însă oferta pentru femei este mult mai mare, de 85 de articole. Bărbaţii pot să se alăture şi ei trendului cu un costum fuchsia sau un tricou similar cu cel purtat de Ryan Gosling, care joacă rolul lui Ken, prietenul lui Barbie.
Numeroase mărci de haine şi încălţăminte de la H&M, până la Primark, Gap, Superga şi Crocs, au lansat colecţii cu tema Barbie. Însă nebunia s-a extins şi dincolo de segmentul de retail, lanţurile hoteliere Hyatt Hotels şi Hilton oferind camere cu tema Barbie în oraşe precum Bogota, Columbia şi Kuala Lumpur, Malaezia.
Cantitatea imensă de merchandise, de la covoare Barbie şi până la periuţe de dinţi Barbie, ridică posibilitatea supralicitării mărcii, însă accentul pus de partenerii Mattel pe diversitate şi inclusivitate, precum şi filmul propriu zis ar putea să ofere suficientă noutate pentru a-i menţine pe oameni interesaţi.
„Toată lumea poate fi Barbie sau Ken. Cred că asta a ajutat la creşterea mărcii fără să o suprasatureze”, spune James Zahn, editorul revistei The Toy Book.
Comedia hollywoodiană despre celebra păpuşă, cu Margot Robbie şi Ryan Gosling în rolurile principale, a fost lansată vineri şi în România.