Bibiana Stanciulov, proprietara Sonimpex Topoloveni SRL, care produce Magiunul de Topoloveni, un produs tradițional românesc recunoscut de Uniunea Europeană, a dezvăluit pentru HotNews.ro detalii despre procesul intentat împotriva rețelei Metro. Stanciulov a explicat că decizia de a acționa în instanță a fost luată în urma delistării produsului de pe rafturile Metro.
Potrivit proprietarei, relațiile de afaceri cu retaileri precum Metro sunt adesea instabile din cauza schimbărilor frecvente de personal, ceea ce face dificilă construirea unei relații de încredere. În ciuda eforturilor de a clarifica situația și de a soluționa problema, Metro a decis să scoată Magiunul de Topoloveni din magazine.
Similar cu cazul înghețatei românești din Teleorman, care a avut probleme similare cu Carrefour, Magiunul de Topoloveni susține că decizia Metro de a scoate produsul din magazine nu este justificată de lipsa volumelor de marfă.
În ciuda solicitărilor de clarificare adresate Metro de către HotNews.ro, reprezentanții acesteia nu au oferit un răspuns la momentul publicării articolului.
Sonimpex Topoloveni este și furnizorul Casei Regale din anul 2010 pentru Magiunul de prune Topoloveni.
Situația întâlnită de fabrica de înghețată din Teleorman, care nu a fost acceptată sau a fost scoasă de pe rafturile a 7 din cele 10 mari rețele comerciale, nu este un caz izolat, conform declarațiilor mai multor antreprenori români din industria alimentară.
Stanciulov: „Costul cu energia electrică a crescut cu 250% iar cel al gazelor cu 172% ”
La începutul lunii noiembrie 2022, reprezentanții Sonimpex au fost notificați că articolul „Magiun de prune Topoloveni” subperformează și au refuzat să încheie un nou contract pentru anul 2023.
„Reprezentanții Metro au încercat să impună pentru anul 2023, achiziția unui borcan de magiun cu 9,4 lei, deși le-am comunicat că au crescut costurile: cel cu manopera a crescut cu 8%, costul cu energia a crescut cu 250% pentru curentul electric și cu 172% pentru gaze naturale. Iar costul cu ambalajul a crescut cu 64%, după cum costul cu achiziționarea prunelor a crescut cu 24%.
Rugat de HotNews.ro să explice situația, Metro nu a răspuns, până la publicarea acestui articol. În momentul în care vom obține poziția oficială a rețelei o vom publica deîndată.
„Le-am explicat în toate limbile pământului, dar nu au vrut să asculte, preferând o poziție de forță
„Le-am explicat în toate limbile pământului, dar nu au vrut să asculte, preferând o poziție de forță”, afirmă Bibiana Stanciulov.
Retailerii își schimbă personalul foarte foarte des, inclusiv la nivel de conducere, așa încât e foarte dificil să dezvolți o relație personală, în sens de business, și de încredere cu cineva de acolo, susține managerul firmei care produce Magiunul Topoloveni.
„Se stabilise că avem o creștere de 30% a cifrei de afaceri la Metro, crescuseră și comenzile. Deci nu puteau să spună că nu se vinde magiunul- acesta fiind unul dintre motivele invocate pentru care nu se poate expune din nou la raft”, povestește proprietara.
„E paradoxal: dacă eu am creștere în vânzări, de ce îl elimini de la raft? În al doilea rând, eu nu-i pot impune retailerului prețul a care să vândă produsul. Ajunseseră la un adaos de 200%, iar eu nu puteam să le spun că la un asemenea preț este imposibil să vândă. Ajungea la 30 lei borcanul. Poate că merită și 10 euro, poate și 15 euro, pentru că într-adevăr este un medicament, dar nu la nivelul de venituri ale oamenilor din România”, susține Stanciulov.