Vineri seară, conducerea producătorului auto Volkswagen a ajuns la un acord cu sindicatele privind planul de redresare al companiei. Bonusurile acordate managerilor vor fi reduse, ceea ce va duce la o scădere de 10% a salariilor în următorii doi ani, conform ziarului Sueddeutsche Zeitung. Aproximativ 4.000 de manageri vor fi afectați de această măsură în 2025 și 2026. În următorii trei ani, salariile vor scădea cu 8%, 6% și 5%, potrivit Reuters.
Gigantul auto Volkswagen a anunțat schimbări majore în operațiunile sale din Germania, inclusiv reducerea a peste 35.000 de locuri de muncă în viitor și o diminuare semnificativă a capacității de producție. Aceste schimbări au fost convenite într-un acord semnat vineri între Volkswagen și liderii sindicali, după 70 de ore de negocieri intense, cele mai lungi din cei 87 de ani de existență ai companiei. Acordul a fost numit „un miracol de Crăciun” de liderii sindicali, deoarece nu vor exista închideri imediate de uzine sau concedieri forțate. Cele 35.000 de locuri de muncă vor fi reduse prin disponibilizări voluntare, nu concedieri forțate.
Volkswagen discută cu reprezentanții sindicatelor din septembrie despre măsurile necesare pentru a concura cu rivalii chinezi și pentru a face față cererii scăzute din Europa și adoptării mai lente a vehiculelor electrice. Aproximativ 100.000 de angajați au participat deja la două greve separate în ultima lună, cele mai mari din istoria Volkswagen, protestând împotriva planurilor de reducere a costurilor.
„După negocieri lungi și intense, acordul reprezintă un semnal important pentru viabilitatea viitoare a brandului Volkswagen”, a declarat CEO-ul Oliver Blume într-un comunicat, potrivit Reuters. Volkswagen a declarat că acordul va permite companiei să economisească 15 miliarde de euro anual pe termen mediu și că nu va avea un impact semnificativ asupra estimărilor financiare pentru 2024. Deși nu vor exista închideri imediate, compania analizează opțiuni pentru uzina din Dresda și reprofilarea locației din Osnabrück. O parte din producție va fi mutată în Mexic.
Sindicatul IG Metall a declarat că o creștere salarială de 5% convenită în noiembrie va fi suspendată, iar producția de vehicule la uzina din Dresda va înceta până la sfârșitul anului 2025. Angajații nu vor primi majorări salariale conform acordului colectiv de muncă în următorii patru ani, iar unele bonusuri vor fi eliminate sau reduse. Producția la uzina din Wolfsburg, cea mai mare a companiei, va fi redusă la două linii de asamblare, de la patru anterior.